Що сталося
Зовсім скоро стартує вступна кампанія. Абітурієнти часто орієнтуються на модні, популярні назви професій, до кінця не розуміючи їхній зміст, а потім розчаровуються. Тому шкільним випускникам важливо свідомо обрати спеціальність ще до подачі документів у виш.
НТУ «ХПІ» розробив інтелектуальний чатбот, який допоможе знайти підходящу людині професію.
Як саме працює чатбот?
Це вебзастосунок, який працює як опитувальник. Розробники інтегрували GPT-4.0-mini — оптимізовану велику мовну модель штучного інтелекту. Її налаштували таким чином, щоби абітурієнти та всі користувачі цього чатбота могли з нею взаємодіяти. Наразі він підтримує тільки українську мову. У планах — додати англійську.
Які запитання бот ставить вступникам?
Чатбот ставить заздалегідь визначені фахівцями запитання, але він підлаштовується під відповіді, навіть під тон людини, і таким чином підбирає найточніші запитання для визначення потенційної професії.
Чи може вступник щось запитати в чатбота?
Так. Мовна модель отримує контекст чату і може відповідати на питання. Однак він не замінює живе спілкування з консультантами. Його роль — додатковий інструмент і початкова підтримка.
Чатбот здатний замінити роботу приймальної комісії?
Ні. Чатбот не замінює живе спілкування з консультантами. Його роль — додатковий інструмент і початкова підтримка. Чатбот доповнює роботу приймальної комісії, надає інструмент, яким можна користуватися в будь-яких умовах. Це особливо важливо в умовах обмеженого доступу до очного спілкування через безпекові питання чи географічну віддаленість.
Живе спілкування не заміниш, тож тут уже варто звертатися до приймальної комісії, яка допоможе обрати з переліку спеціальностей саме ту, що максимально підходить.
Чи є аналогічні рішення в інших українських або закордонних університетах? У чому унікальність цього винаходу?
Розглянувши рішення від інших університетів, представники ХПІ не знайшли схожого на створений ними чатбот: переважно їм зустрічались анкетування. В університетів у Великій Британії, у США є чатботи, які більш інтегровані для студентів. Проте вони переважно для студентів, які вже вступили і хочуть обрати маршрут навчання. Абітурієнтам цього замало.
Чи справді це спрацьовує?
Ефективність підтвердили пілотажні дослідження за участі студентів. Результати показали, що статистично чатбот є достовірним Не варто очікувати 100% збігу результатів чатбота і професії студентів. І це нормально, оскільки обрана спеціальність не завжди стає професією.
Де можна знайти чатбот?
На сайті НТУ«ХПІ», у соціальних мережах. Детальніше про користування чатботом, його користь та історію розробки за посиланням.
Цей матеріал створено завдяки заходу в нашому пресцентрі.
Якщо ви хочете провести в нас свою зустріч, пресконференцію, дискусію абощо — напишіть нам у телеграм або на пошту.