«Автоцивілка» по-новому: що зміниться з 1 січня

Що сталося


У 2024 році парламент ухвалив закон, який змінює правила обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників. Розміри страхових виплат збільшаться, разом із тим зросте й вартість поліса. Розбираємося в основних нововведеннях.


Франшизу скасують


Зараз договори ОСЦПВ мають франшизу: суму збитку, яку страхова компанія не покриває, а винуватець ДТП має самостійно відшкодувати постраждалим. З 1 січня 2025 року застосування франшизи забороняється.

Пряме врегулювання стане обов’язковим

Із 2016 року в Україні діє процедура прямого врегулювання збитків. За нею потерпілий отримував компенсацію від компанії, з якою він уклав договір ОСЦПВ. Страховик, своєю чергою, стягував компенсацію зі страхової компанії винуватця аварії. Наразі пряме врегулювання впровадили 11 українських компаній, а з нового року ПВЗ стане обов’язковим для всіх.


Страхові суми збільшаться


Зараз ліміт на відшкодування для страхових компаній становить 320 тисяч гривень на одного потерпілого та 160 тисяч гривень на одне авто, або 800 тисяч гривень на подію.

Від 1 січня суми в договорах збільшаться до 250 тисяч гривень за шкоду, завдану майну, і до 1,25 мільйона гривень на подію. За шкоду, заподіяну здоров’ю, ліміти збільшаться до 500 тисяч гривень і до 5 мільйонів гривень на подію.

Наступний етап підвищення почнеться з 1 січня 2026 року, але не раніше моменту припинення або скасування воєнного стану. Ліміти підвищаться до одного мільйона гривень на потерпілого та 20 мільйонів гривень на страховий випадок і до двох мільйонів гривень на випадок за майно.

Зміниться процес формування вартості «автоцивілки»


Страхові компанії зараз визначають вартість поліса ОСЦПВ за допомогою коефіцієнтів, заснованих на місці реєстрації авто та об’ємі двигуна. Розміри коефіцієнтів встановлював Нацбанк. Тепер страховики зможуть застосовувати власну методику розрахунку страхового тарифу.

Перевіряти «автоцивілку» будуть частіше



Тепер поліцейські зможуть перевіряти наявність страховки під час нагляду за дорожнім рухом, складання протоколів щодо порушення ПДР і аварій. Перевірятиме страховку також і Державна прикордонна служба України під час перетину автомобілем кордону.


Зміни в «Зеленій картці
»



Дія договорів міжнародного страхування починатиметься не раніше наступного дня після їх укладання. Якщо страховий поліс не відображатиметься в Єдиній централізованій базі даних, прикордонники вважатимуть, що страховки немає, і не пропустять авто. Це означає, що водії більше не зможуть укладати страхові договори безпосередньо перед виїздом в Європу.

Читайте також наш матеріал, як зміняться податки в Україні.

Пригости кавою «Накипіло» —підтримай своє медіа

Читайте також

Total
0
Share