13 вересня харків’янка Мар’я Варва виклала у Facebook відео, в якому охоронець на зауваження, що він має спілкуватись українською з клієнтами, відповідає: «Зніми каструлю з голови».
Судячи з інтер’єру, це відбулося в супермаркеті «МЕТРО». Початку конфлікту на відео немає.
У коментарі нам Мар’я розповіла, що прийшла разом із чоловіком в супермаркет «МЕТРО» на проспекті Гагаріна в Харкові. Зробивши покупки, вони підійшли до каси, де можна відсканувати обмежену кількість товарів, і запитали, чи зможуть вони тут розрахуватися. Як каже Варва, співробітник супермаркету відповів їй: «Так».
«На середині процесу до нас підійшла співробітниця, яка сказала, що нам потрібно перейти на іншу касу або закрити чек, бо каса працює обмежено. Мій чоловік відповів, що співробітники сказали протилежне. Звісно, ми були засмучені, потім ще застряг чек.
Мій чоловік трохи роздратувався, він нікого не ображав. До нас підійшов охоронець. Почався конфлікт, бо він звернувся російською мовою і на “ти”. Ми почали вимагати, що він перейшов на українську та звертався на “ви”. Після чого той сказав чоловікові: “Давай отойдем”».
Авторка відео та її чоловік вимагали, щоб охоронець перепросив за свою поведінку, а в спілкуванні з начальником охорони супермаркету — аби на охоронця наклали дисциплінарне стягнення.
Ми звернулися на гарячі лінії супермаркету, щоб отримати коментар щодо цієї ситуації, але на момент дзвінків ніхто не взяв слухавку.
Оновлення на наступний день:
За словами журналістки Марії Уманської, яка виклала відео з охоронцем, його вже звільнили «з чорною міткою». Це означає, що в охоронних структурах він більше не працюватиме.
З Мар’єю зв’язався директор супермаркету, вибачився. Утім, вона планує написати заяву до поліції за статтею 161 ККУ (порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної належності, релігійних переконань).
«Також я витримала шалену атаку у приватні повідомлення та на телефон від тих-кого-не-можна-називати. Тому найближчим часом на дзвінки з незнайомих номерів відповідатиму лише у вотсап. Свій шмат лайна я отримала, дякую», — повідомила Мар’я.
На наш запит компанія «МЕТРО» надала таку відповідь:
«Компанія METRO Україна засмучена ситуацією, яка склалася в торговому центрі в Харкові, та вже висловила щирі вибачення пані Марії. Ми відразу ж розпочали розслідування цього інциденту та припинили співпрацю з охоронцем. Адже подібна поведінка та спілкування є для нас абсолютно неприйнятними. Додатково METRO Україна провела роз’яснення щодо комунікацій із клієнтами з усіма нашими сервісними провайдерами. Наша команда зробить все необхідне, щоб запобігти повторенню подібних ситуацій у майбутньому. METRO Україна працює в Україні вже протягом 20 років. Ми цінуємо довіру наших клієнтів і спільноти та вдячні за підтримку, яку отримуємо. Дякуємо за вашу увагу та розуміння! Щиро, Пресслужба METRO Україна».