За 2019 рік харківська підземка зазнала 266,8 мільйона гривень збитків.
Про це інформує «Харківський антикорупційний центр» із посиланням на портал «Відкриті дані Харкова».
У лютому 2018 року вартість проїзду в метро збільшилася з чотирьох до п’яти гривень, тобто на 25%. За рік підприємство втратило 131,1 мільйона. У лютому 2019 року проїзд подорожчав з п’яти до восьми гривень, тобто на 60%, при цьому збитки метрополітену збільшилися вдвічі.
За перший квартал 2019 року втрати КП «Харківський метрополітен» склали 46,9 мільйона. За перше півріччя — 54,1 мільйона, а за дев’ять місяців — 169,6 мільйона гривень.
У жовтні на сесії міськради мер Харкова Геннадій Кернес пояснив збитковість метро тим, що перед подорожчанням пасажири поповнили проїзні картки на великі суми та довго їздили за старим тарифом.
«Тому що ви багато квитків викупили! Коли ми це дозволили, поповнювати картки, багато поповнили. Через це зросли збитки. Це все через ці картки», — сказав він.
За даними «Харківського метрополітену», через поповнення карток до подорожчання підприємство недоотримало 84,4 мільйона гривень. При цьому після зростання тарифу 7 лютого, КП до 30 червня планувало отримати 131,17 мільйона. Однак реальна сума доходів перевищила очікувану — 204,8 мільйона гривень.
Водночас у рейтингу збитковості транспортних КП за перше півріччя 2019-го підземка посіла перше місце.
Вартість проїзду в метро підвищувалася щорічно: у 2017, у 2018 та у 2019 роках.
Наприкінці минулого року антикорупційники повідомляли, що метрополітен переплатив (у порівнянні з Києвом) майже 6 мільйонів гривень лише за рейки. Також підприємство в чотири рази занижує доходи від рекламної діяльності. Такий висновок зробила Держспоживслужба після проведення фінансового аудиту КП.