Саржин Яр: мерія скасувала тендер, але загалом від проєкту не відмовилась

Харківська міська рада скасувала аукціон на проєктно-кошторисну документацію для будівництва в Саржиному Яру.

Утім, «багатофункціональний центр» у місті все одно планують побудувати. Про це 14 серпня розповів журналістам заступник директора департаменту житлового-комунального господарства (ЖКГ) Євген Пасенов. Причиною відмови від тендеру він назвав те, що замовник подав некоректне технічне завдання.

«Проведена нарада у міського голови. Замовник в особі департаменту житлово-комунального господарства не зміг захистити технічне завдання, а саме локацію для будівництва центру. Тому ухвалили рішення скасувати торги на теперішній час. Це не скасовує зведення такого об’єкту в місті Харкові, але наразі буде розглянуто декілька локацій, де це можна збудувати».

Від ділянки в Саржиному Яру остаточно не відмовилися, її розглядатимуть поруч із іншими місцями для забудови. За словами Євгена Пасенова, «багатофункціональний центр» мали будувати на ділянці, що прилягає до зеленої зони.

«Раніше планувався центр, який повинен мати в собі споруду, яка буде захищати людей і входити до тубусу метрополітену. Я не знаю, чи коректно зараз обговорювати те, що було», — додав чиновник.

Навіщо збиралися будувати саме біля Саржиного Яру?

Євген Пасенов послався на економічність будівництва:

«Виникла потреба облаштувати місце у районі, де можна безпечно знаходитись. У цьому місці воно було менш затратне. Якщо ми беремо якусь споруду та під землю її опускаємо, то нам потрібно викопати, провести гідрогеологічні дослідження тощо. Тут воно виходило дешевше».  

Чому не направити кошти на ремонт будинків?

Кошти, які виділили з бюджету на побудову безпечного простору в Харкові, є цільовими. Спрямувати їх на інші потреби немає можливості, запевнив Євген Пасенов:

«Міська рада це ніяк не регулює, розумієте. Ми не можемо нічого з цим зробити. Тобто надані 180 мільйонів – сюди, і саме з цього приводу. Ми не можемо взяти, припустимо, десять мільйонів і відремонтувати будинок».

Він додає, що наразі в місті немає сховищ, які б відповідали всіх необхідним вимогам і були сучасними.

«Усі укриття, які наразі є, не витримують із врахуванням генерального плану міста та постановою. У нас є мінімум. Я вже не зважаю на те, що їм по 60–70 років і є питання щодо цілісності арматури, бетону. Якщо ми візьмемо базові дані, за якими їх було побудовано, то вони вже не відповідають їм. Хочу підкреслити той момент, що реконструкція – дорожче, ніж нове будівництво», — зауважив чиновник.

Що далі?

У найближчі тижні технічне завдання повинні переписати, зазначив Пасенок. За його словами, воно буде «достатньо» відкрите: там не буде офісних приміщень. Розпишуть у межах законодавства, яке буде бомбосховище та яку саме функцію виконуватиме. Укриття має бути побудоване повністю під землею.

Утім, що ще розташовуватиметься у споруді, окрім укриття, поки невідомо. Власне, як і те, у скільки обійдеться розробка нової проєктно-кошторисної документації. Кошти після скасованого тендеру забудовнику не перераховували.

«Розрахунок проєктних робіт залежить від об’єму проєктування. Тому все залежатиме напряму від того, чи це буде один центр. Або дев’ять маленьких, може, тепер буде у кожному районі», — припустив заступник директора департаменту.

Журналісти: «Тобто концепції ще немає?».

Пасенков: «Концепція буде з прив’язкою до місцевості».

На питання, з якою метою будувати «багатофункціональний центр», чиновник відповів, що там зможуть організувати навчальний процес для дітей.

Про центр та райони

Раніше під час зустрічі з молоддю Ігор Терехов так прокоментував вибір місця для будівництва:

«З проспекту Науки — прірва, і там ландшафт дозволяє одразу зробити три поверхи вниз. Все. Центральна частина міста. Чи ми повинні на ХТЗ його зробити?».

Наразі міськрада стала менш категоричною. На питання, чи розглядатимуть ділянки лише в центрі або й у мікрорайонах, зокрема, на ХТЗ, директор департаменту у справах інформації та зв’язків із громадськістю Юрій Сидоренко відповів: «Будуть розглядатися всі локації, які прилягатимуть до метро».

 

Читайте також

Total
0
Share