В Україні вже кілька місяців триває перерозподіл газового ринку та націоналізація головних регіональних постачальників. На тлі повномасштабної війни ця корпоративна війна була непоміченою, адже перебоїв із постачанням газу до абонентів не було.
Проте це почало стосуватися кожного, коли виникли питання щодо оплати послуг.
Контроль над облгазами групи РГК, які за рік виручали на розподілі газу близько 20 мільярдів, “Нафтогаз” намагається встановити майже рік. Від початку року “Нафтогаз” веде фінальний наступ на залишки газового бізнесу Дмитра Фірташа.
Після того, як держкомпанія відібрала у компанії-постачальника олігарха приблизно 8 мільйонів клієнтів шляхом відкриття ринку для споживачів і вільного права обирати постачальника, черга дійшла і до облгазів, які розподіляють блакитне паливо.
Наприкінці січня Дмитро Фірташ втратив фізичний контроль над газовими мережами у двох областях: Харківській і Дніпропетровській. У Фірташа це назвали рейдерським захопленням. “Нафтогаз” відповів, що все у межах закону. Наразі такі ж процеси тривають у “Харківміськгазі”.
Рішення про черговий акт деолігархізації вочевидь ухвалене на найвищому рівні, і коли прийдуть за іншими 18 компаній – питання часу. Це може статися в найближчі тижні або місяці.
Втім, навіть якщо відкинути економічні претензії, перехід відбувається не так ідеально, як про це говорять в “Нафтогазі”.
Напередодні зміни керівництва облгазів менеджери РГК встигли відключити ІТ-інфраструкту, білінг і знищити установчі документи, протоколи діяльності, фінансову документацію, повідомила Forbes пресслужба «Газомережі».
«Вони залишили по собі випалену землю», – написав колишній очільник держкомпанії Денис Миргородський у Facebook.
«Робота без IT-системи – це кам’яний вік, – зауважив колишній керівник «Оператора ГТС» Сергій Макогон. – Ти не бачиш профілі споживачів, не можеш робити розрахунки. Збудувати з нуля автоматизовану систему – це роки та десятки мільйонів гривень».
Поки «Нафтогаз» пропонує тимчасові рішення, аби компенсувати відключені електронні сервіси РГК. Наприклад, споживачі можуть подати показники та отримати консультацію на сайті «Газмережі», у чатботі та в колцентрі.
Жителі Харківської області з 1 лютого мають передавати показання газових лічильників через сервіси “Нафтогазу” або за новими телефонами контактцентру, повідомила речниця компанії “Харківгаз” Ольга Клименко в розмові з “Українським Радіо Харків”.
Сервіс 104.ua вже не прийматиме показання лічильників для клієнтів Харківської області. Мова йде про додаток, особистий кабінет і чатбот у Viber “7104”.
Також змінені телефони контактцентру. Показання газових лічильників можна передати за телефонами:
- 066 300 2 888;
- 098 300 2 888;
- 093 300 2 888.
Також є сайт gas.ua, де можна зареєструвати новий кабінет, або передати показання в будь-якій дільниці “Харківгазу”.