Харківська область посідає третє місце за кількістю скарг на медичні заклади щодо неякісних послуг. Від початку 2023 року мешканці регіону відправили 250 запитів до Національної служби здоров‘я.
Найбільше скаржаться на Харківську обласну клінічну лікарню, Центр екстреної меддопомоги та медицини катастроф, Харківський онкоцентр та декілька міських поліклінік. Про це розповіла журналістам керівниця НСЗУ Наталя Гусак.
Чим не задоволені пацієнти Харківщини?
- 78 скарг — щодо вимагання коштів за надані послуги;
- 76 скарг — про відмову в послугах або підписанні декларації з лікарем;
- 54 скарг — щодо створення фіктивних електронних медичних записів або декларацій;
- 25 скарг — про неякісні медичних послуг;
- 22 скарги — щодо неетичного поводження з пацієнтом.
Наскільки ця кількість скарг відповідає реальній картинці, НСЗУ важко сказати, адже українці здебільшого не звикли скаржитися на медзаклади з різних причин.
Після розгляду 43 скарг права пацієнта були поновлені, додала Вікторія Мілютіна.
Що буде з лікарнями-порушниками?
«Ми маємо сьогодні таку домовленість з багатьма закладами про трьохмісячний термін, щоби вони повністю змінювали поведінку стосовно забезпеченості лікарськими засобами, безкоштовними аналізами тощо», — зазначила Наталія Гусак.
Також НСЗУ розглядає можливість штрафування закладів-порушників.
«Ми ніколи не використовували ще цю норму, але є виключення. Зараз ми готуємо зміни, що в договорі передбачена фінансова санкція за кожну скаргу. Тобто, конкретний відсоток, який заклад має повернути за випадок, якщо в нас є підтвердження стосовно вимагання коштів. І ще доволі складний юридичний механізм щодо взаємодії з правоохоронними органами. На жаль, з усіх скарг, які ми надсилаємо до правоохоронних органів, ми поки що не бачимо по жодній реакції», — керівниця НСЗУ.