І знову харківська джинса: моніторинг INFOCRIME Kharkiv

Після оголошення результатів виборів мера Харкова замовних матеріалів поменшало. З 1 до 5 листопада експерти зафіксували 46 маніпуляцій у перевірених 1 706 новинах, що майже вдвічі менше, ніж було зафіксовано у попередній період моніторингу. Проте вже за тиждень кількість маніпуляцій збільшилася — 8-12 листопада аналітики проєкту INFOCRIME Kharkiv знайшли вже 56 маніпулятивних матеріали з 1708 публікацій найпопулярніших медіа й політиків Харкова.

Серед замовників джинси цього тижня немає учасників передвиборчих перегонів за крісло мера Харкова, окрім Ігоря Терехова. Очільник міста з’явився на кількох медіа з однаковими меседжами, наприклад, про те, що за будь-яких погодних умов харків’яни повинні отримати якісні й безперебійні комунальні послуги — «Игорь Терехов дал задание коммунальным службам подготовиться к заморозкам» (Редпост) і «Коммунальные службы должны быть готовы к похолоданию – Игорь Терехов» (Харьковские известия). Не обійшлося й без компліментарних опитувань. Зокрема «Харьковские известия» випустили сюжет про очікування містян після обрання Терехова, що починається зі слів «Хочу поздравить Игоря Александровича», а ще п’ятихвилинне відеопривітання «Харьковчане поздравляют Игоря Терехова с избранием мэром города».

Загалом тема обрання фігурує й в інших медіа.

Редпост

Терехов знову згадав свого попередника: 

«За последнее десятилетие благодаря усилиям Геннадия Адольфовича Кернеса планка преобразований в нашем городе была поднята очень высоко. Моя цель – поднять ее еще выше. Задать небывалый темп развития города во всех сферах его жизнедеятельности. Хочу, чтобы нас всех объединяла гордость не только за историю Харькова, но и за настоящее и будущее нашего города. Сделать его самым успешным в стране, ввести его в топ лучших городов мира мы можем только вместе. Моя цель – комфорт во всех харьковских домах, в каком бы районе города они не находились», – подытожил новоизбранный городской голова.

Город Х

Юлія Світлична поновила свою медійність — п’ять згадок Блоку Юлії Світличної та одна її особисто. Матеріали з ознаками замовності відповідали порядку денному Харківської області: «В Блоке Светличной требуют от руководства страны выполнить обещание и обеспечить компенсацию тарифов» (Вечерний Харьков) або «Светличная предлагает пожизненно лишать водительских прав виновников смертельных ДТП» (Вечерний Харьков).

Якщо джинса Ігоря Терехова й Юлії Світличної регулярно виявляється моніторингом, то про Наталю Королевську аналізовані місцеві ЗМІ не писали останні півроку.

Харьковские известия

Сюжет присвячений поїздці народної депутатки на харківський завод і містить лише її пропагандистські висловлювання.

Давно не було маніпулятивних матеріалів і від місцевого депутата Володимира Скоробагача. Маємо приклад неналежного маркування політичної реклами. 

057.ua

*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Редпост», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів – «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків, а також сторінки в Фейсбуці нардепа Олександра Фельдмана, нардепки Юлії Світличної, депутата міськради Андрія Лесика, екс-нардепа Михайла Добкіна, секретаря міськради Ігоря Терехова, депутата міськради Анатолія Родзинського, екс-нардеп Євгенія Мураєва, депутата міськради Дмитра Булаха, бізнесмена, блогера Юрія Сапронова

Читайте більше новин про маніпуляції, фейки і «джинсу» в харківському медіапросторі на нашій сторінці у Facebook: 

“Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністе́рства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії”

Читайте також

Total
0
Share