«Дистанційна освіта не менш ефективна, ніж традиційна»

Що таке сучасна освіта та чи можлива вона без елементу онлайн-навчання? Чи замінить віртуальна освіта університетську та наскільки серйозно сприймаються сертифікати про закінчення онлайн-курсів роботодавцями? Про це та інше ми поговорили з гостями національної (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018 Остапом Стасівим та Катериною Баценко з “Відкритого Університету Майдану”.

 

  • Чи можуть дистанційні курси та освітні програми бути такими ж ефективними, як і класичні?

Остап Стасів, співзасновник “Відкритого Університету Майдану”: Дистанційна освіта не менш ефективна, ніж традиційна. Але ми схильні говорити, що онлайн-освіта – це обов’язковий елемент більшого пазлу, який називається змішане навчання, де мають бути дистанційні та оффлайн елементи. Не можна говорити, що онлайн-освіта – це якась панацея, але якщо людина має бажання навчатися й свідомо обирає дистанційний курс, то при дотриманні відповідної методології ця освіта є не менш ефективною, ніж традиційна.

Катерина Баценко, менеджерка з навчання проекту “ВУМ online”: Не варто їх протиставляти, тому що дистанційне навчання та навчання в класі виконують свої завдання. Наприклад, якщо немає можливості познайомитись з якоюсь темою інакше, як подивившись в інтернеті дистанційний курс.

 

Ключова річ – це те, що сучасна людина будь-яке питання ставить до інтернету, – Остап Стасів.

І або вона заглиблюється в море інформації, з якої вона намагається виловити якісь крихти корисного, або вона йде в онлайн-освіту й там отримує концентровану сукупність цього корисного.

 

  • Серед слухачів “Відкритого Університету Майдану” багато школярів?

Остап Стасів: Ми не знаємо, скільки школярів у нас вчиться, але точно знаємо, що вони є. На нашій платформі навчається багато вчителів. Їх – десь третина з понад 31 тисячі студентів.

Катерина Баценко: Одному з наших наймолодших учасників – 12 років. Він проходив курс “Кредит – це зло?” за порадою мами. Тому школярі у нас точно є.

 

  • Які онлайн-курси користуються найбільшим попитом у аудиторії?

 

Катерина Баценко: Перш за все, це те, що стосується персонального розвитку, критичного й креативного мислення. Також популярний вступ до медіації, тобто вирішення конфліктів без допомоги суду, і курс про те, як поводитись із побутовими відходами. Ми його стартували півтора місяці тому, і там вже є тисяча учасників.

Остап Стасів: Актуальна тема – це спілкування між поколіннями. Ми зробили курс так званої теорії поколінь. Це не є наукова теорія, але вона досить філігранно подає проблематику спілкування представників різних генерацій, які позначаються X, Y, Z. Вона пояснює, чому діти, народжені після 2000 року, кардинально відрізняються від інших. Цей курс дуже популярний і серед вчителів, і серед учнів. Крім того, ми створили на платформі таку можливість, як комплексні програми. Вони об’єднують курси під єдиною плашкою. Наприклад, “Школа свідомого громадянина”, куди входить десять курсів. Це — і як контролювати органи місцевого самоврядування, і права людини, і розуміння парадигми мислення в інтегральній теорії, і Конституція України як абетка громадянина.

 

  • Ви досліджували, скільки людей дослуховує курс до кінця? На мій погляд, головна проблема такого типу освіти – це те, наскільки людина може самоорганізуватись.

Катерина Баценко: На нашому сайті можна подивитись, скільки є зареєстровано унікальних студентів, і скільки з них завершили курс. У нас вже більше 10 500 сертифікатів, тобто рівень завершеності курсів понад 30 відсотків, що для світових навчальних платформ – унікальний показник.

 

Стандартний показник для таких платформ як Coursera або EdX – це 7 відсотків, що вважається дуже добре, – Остап Стасів.

 

  • В Україні онлайн-освіта ще тільки почала розвиватись, а в світі це вже серйозний рух і нею вже нікого не здивуєш. Наскільки українські онлайн-курси конкурентні в порівнянні зі світовими?

Остап Стасів: 95% населення України не може скористатись міжнародними платформами через незнання мови. На “ВУМ online” одна зі складових — це те, що ми працюємо українською та російською мовами. Ми залишаємо право викладача працювати тією мовою, якою йому зручно. 95% населення не говорить англійською, тому їм потрібно або перекладати книжки, або йти до тих людей, які вже створили певний концентрований коктейль знань, який вони можуть в простій формі донести звичайним людям. Ми намагаємось спрощувати складні речі.

Катерина Баценко: Мої дослідження навчальних матеріалів провідних американських університетів показують, що там частина матеріалів – це просто відеолекції, і до них додаються питання або список рекомендованої літератури. Тобто застосовуються дуже прості навчальні технології. Ми починали одразу з просунутих технологій, і в цьому сенсі ми абсолютно конкурентні.

 

  • Наскільки дистанційна освіта сприймається всерйоз, наприклад, роботодавцями?

Катерина Баценко: Якщо сертифікат від Coursera або іншої світової платформи, то для міжнародного роботодавця — це “плюс”. Це означає, що людина у вільний від роботи час займається самоосвітою. Що стосується українських роботодавців, можуть бути різні сценарії. Це залежить від культури компанії та наскільки там поважають зусилля людини займатись самонавчанням.

Остап Стасів: Сьогодні роботодавці більш зацікавлені в тому, що людина вміє, а не в тому, чому її вчили в університеті. Сертифікат від онлайн-курсу – це ознака того, що людина готова вчитися й доходити навчання до кінця. Для HRів сертифікати важливіші за диплом. Компанія зацікавлена не просто в фахівці. Вона зацікавлена в якісній людині, а це поняття дуже часто перегукується з поняттям якісний громадянин. Можна бути геніальним айтішником і при цьому — нікчемним громадянином, але дуже важко бути якісним громадянином і при цьому — нікчемою.

 

Для компанії зараз набагато важливіше, щоб до них прийшла людина з певними цінностями. Онлайн-освіта дозволяє проявити ці речі, – Остап Стасів.

 

  • Онлайн-освіта замінить університети в майбутньому?

 

Остап Стасів: В Україні більшість університетів – це місце, куди люди приходять за дипломом. Але в світі університет – це сфера, де для людини створюються можливості для саморозвитку, середовище формування світогляду. Онлайн-освіта ніколи не стане таким середовищем. Вона буде майданчиком, на якому є можливості, але процес формування у людини взаємодії з іншими людьми, комунікації, обміну досвідом, спільних проектів виникатиме або в університеті, або в громадському оточенні.

Подписывайтесь на наш канал в Telegram, чтобы быть в курсе свежих новостей.

 

Читайте також

Total
0
Share