Центр громадської експертизи провів презентацію проєкту «БізОН — промоція, трансформація та інклюзивний розвиток бізнес-освіти у визначених регіонах України». Ця ініціатива реалізується за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та фінансується урядом Японії для аналізу поточного стану, потреб і перспектив бізнес-освіти в нашій державі.
5 березня у пресцентрі «Накипіло» відбулася презентація проєкту. На ній виступили Любомир Чорній, керівник проєктів Центру громадської експертизи, і Павло Шеремета, український економіст, освітянин, міністр економічного розвитку і торгівлі України у 2014 році.
«На жаль, в Україні поширена думка, що бізнес-освіта — це лише великі дорогі програми для топменеджерів. Ми хочемо донести, що бізнес-освіта буває різною, не тільки у вигляді дороговартісних модульних чи багаторічних програм. Передусім бізнес-освіта — це розвиток підприємницьких навичок», — зазначив Любомир Чорній.
Ідея проєкту виникла під час співпраці з колегами з Вінницької міської ради над їхньою новою програмою розвитку малого й середнього підприємництва.
Наразі спостерігається низка проблем у бізнес-освіті та навчальних програмах з підготовки кадрів для бізнесу, зокрема:
- незадовільна якість програм, що пропонують заклади вищої, передвищої та професійної освіти;
- невідповідність освітніх програм запитам бізнесу, нестача спеціалістів із сучасними знаннями та управлінськими технологіями;
- застарілі навчальні плани, які не враховують актуальні виклики, обмеження й можливості.
Найбільш ринково орієнтованими виявилися коледжі. Вони активно йдуть на співпрацю та впроваджують недороговартісні навчальні програми. Основні завдання проєкту:
- Дослідити базові потреби бізнесу в сфері бізнес-освіти та підготовки кадрів (онлайн-опитування).
- Налагодити сталий діалог між місцевою владою, бізнесом і закладами освіти (круглі столи, форуми).
- Посилити спроможність бізнес-об’єднань як модераторів цього діалогу (бізнес-об’єднання як посередники).
- Підтримати розробку сучасних навчальних програм (стратегування, креативне мислення, інновації).
- Започаткувати промоційну кампанію для популяризації бізнес-освіти та розвитку підприємницьких навичок (відеоролики, статті).
Проєкт реалізовуватиметься у чотирьох вибраних областях України: Київській, Харківській, Вінницькій та Одеській.
«Навчання має стати звичкою для українського бізнесу», — наголошує Любомир Чорній.
Україна потребує сучасних програм із бізнес-освіти та поширення підприємницьких навичок.
Цей матеріал створено завдяки заходу в нашому пресцентрі.
Якщо ви хочете провести в нас свою зустріч, пресконференцію, дискусію абощо — напишіть нам у телеграм або на пошту.