У соцмережах рекламують «загублені посилки». Це правда чи скам?

Загублені посилки, коробка

Що сталося


Останніми роками в соціальних мережах можна зустріти рекламу «посилок-сюрпризів». На сайтах продавці запевняють: за суму від 100 до 1 500 гривень можна отримати посилку, яку ніхто не забрав з «Нової Пошти» чи з «Укрпошти». А в ній може бути коштовна техніка, смартфони, навушники тощо. Розбираємося, чи це правда.


Чи насправді «Укрпошта» й «Нова Пошта» продають посилки, які не забрали клієнти?


«Нова Пошта» зберігає посилки 30 днів. Згідно з правилами компанії, після цього строку з посилкою можна зробити що завгодно, зокрема утилізувати. При цьому компанія неодноразово наголошувала, що ніколи не продає посилки клієнтів, і навіть присвячувала цьому комікс. Аукціони посилок компанія називає шахрайством.

«Укрпошта» до 2024 року утилізувала посилки. Тепер же невручені відправлення компанія дійсно продає, але не на дивних сайтах, а на Prozorro. Ціна кожного лоту стартує від 1 200 гривень, у ньому — 100 коробок, вміст яких невідомий. Із коробок перед продажем видаляють всі персональні дані, а лот формують рандомно.

Продаж поодиноких посилок «Укрпошта» також називає шахрайством.


Так а що виграють у цих посилках?


На сайтах продавців «загублених посилок» зазвичай розміщують «відгуки» — у них клієнти розповідають, що знаходять смартфони, побутову техніку й коштовності. 

Однак у реальності все не так райдужно. Блогери, які витратили кілька тисяч гривень, розпаковували подібні «посилки». Вони отримували масажери для ніг, цукерки, збірку Стельмаха, капці, пісок для котячого лотка та підбірку старих радянських бобін

Також у посилках може траплятись побутова техніка, яка на Aliexpress чи подібних майданчиках дешевше, ніж коштувала «посилка».

У двох із десяти подібних магазинів, які ми дослідили, змогли ідентифікувати власників. Вони регулярно беруть участь в аукціонах «Укрпошти» на Prozorro. В інших восьми — власники чи контактні особи не були вказані, або дані були явно неправдивими.

Але навіть на роботу цих двох магазинів відгуки на сайтах, контент яких не можуть модерувати власники, були вкрай негативними. Користувачі скаржилися, що отримали посилки з дешевою технікою з Aliexpress чи Temu, причому не в поштових коробках, а в пакетах, запакованих самими магазинами.

Чи можна повернути такі посилки назад?

Загалом — так. Вміст подібних «посилок» не знаходиться в переліку товарів, які не підлягають поверненню, а значить, підпадає під дію статті 9 «Закону про захист прав споживачів». Є виключення: якщо товари, які вам продали, уже були у використанні.

Знімайте відкриття посилки на відео. Зважуйте товари, які вам надійшли, на вагах, аби довести, що продавець надіслав вам не те, на що ви розраховували.

Ставайте частиною спільноти «Накипіло» —підтримайте своє медіа

Читайте також

Total
0
Share