Школярі-переселенці зможуть навчатися як онлайн, так і наживо

Учні-переселенці з першого вересня зможуть залишатися у своїх харківських школах на дистанційному навчанні. Але вони мають змогу перейти до шкіл за місцем проживання та навчатися наживо. Про це в подкасті «Накипіло вранці» розповіла проєктна менеджерка «Школи офлайн» Надія Кузьмичова. 

За її словами, Міністерство освіти й науки України впродовж 2024/2025 навчального року проводитиме адвокаційну кампанію із заохочення дітей-переселенців до очного навчання у школах громад, де вони проживають.

«Позиція Міносвіти стосовно пріоритетності очного навчання залишається незмінною. Однак для впровадження проєкту попередньо потрібно дещо роз’яснити батькам. Вони повинні мати можливість вибрати школу для очного навчання, повинні самі ухвалити рішення», — зазначила проєктна менеджерка «Школи офлайн».   

У липні МОН разом із Мінцифри оголосив про старт комплексної політики «Школа офлайн». Як розповів очільник Міносвіти Оксен Лісовий, поступове впровадження «Школи офлайн» розпочнеться вже 2024/2025 навчального року. Посадовці міністерства сподіваються, що так удасться забезпечити доступ до очної освіти якнайбільшій кількості школярів, де цьому сприяє безпекова ситуація, а також уможливити якісну дистанційну освіту для дітей із територій, де не виходить відновити доступ до очного навчання. Одна з головних ідей проєкту: школярі мають навчатися наживо за місцем проживання.

Основні положення політики «Школа офлайн» стали відомі вчительській спільноті наприкінці червня, коли Міністерство освіти й науки оголосило про новий проєкт наказу № 850. У ньому прописали, як під час війни до очного навчання повертатимуться 300 тисяч дітей. Серед основних пунктів нової політики — навчання дитини за місцем проживання, перегляд мережі дистанційних шкіл, особливості навчання дітей за кордоном і на тимчасово окупованих територіях, а також згортання класів і шкіл у звільнених громадах, що призведе до скорочення вчителів із подальшим виведенням педагогів у кадровий резерв.

Проєкт документа, який має визначити роботу закладів загальної середньої освіти в новому навчальному році, на думку частини освітян, порушує права шкіл на самоврядування та права внутрішньо переміщених осіб на індивідуальну освітню траєкторію, а також актуалізував питання про наявність укриттів. Зокрема, свої зауваження до міністерства надіслали Профспілка працівників освіти й науки України й Асоціація міст України. 

Двадцять четвертого червня Міністерство освіти та науки звернулося до Мін’юсту з проханням повернути наказ для доопрацювання без державної реєстрації. Восьмого липня на сайті Кабінету Міністрів України з’явилася петиція з вимогою скасувати наказ № 850, яка за чотири дні набрала понад 27 тисяч підписів. 

У підсумку МОН створив робочу групу для доопрацювання цього проєкту наказу. У Харківській облвійськадміністрації чекають остаточного рішення стосовно наказу, що передбачатиме порядок навчання дітей із першого вересня. Повне скасування дистанційної форми навчання начальник ХОВА Олег Синєгубов назвав неприйнятним. Тим паче у громадах зводять захисні споруди для шкіл, а також відкривають перші підземні школи в різних районах області й у самому Харкові.

Директорка департаменту освіти Харківської міської ради Ольга Деменко поки що не коментувала останні пропозиції від МОН. За її словами, до шкіл Харкова цьогоріч підуть трохи більш ніж 100 тисяч учнів. Їхнє місце проживання приблизно таке: 50 % учнів нині в місті, 30 % дітей за кордоном і 20 % — в інших регіонах України. Тому монівське прагнення повернути якнайбільшу кількість дітей-переселенців за парти на очне навчання — це виклик для харківського вчительства й усієї освітньої мережі міста загалом.

Однак Надія Кузьмичова заперечила занепокоєння учительської спільноти Харківщини через імовірний відтік учнів і, відповідно, скорочення педагогів з упровадженням проєкту «Школа офлайн». Вона зауважила, що станом на сьогодні в Харківській області 213 тисяч дітей навчаються дистанційно, і заявила, що важко уявити ситуацію, за якої ця цифра кардинально зміниться. Крім того, фахівчиня звернула увагу на внутрішню міграцію на Харківщині.

«Наприклад, у Лозівській громаді живуть вимушено переміщені діти з районів, які інтенсивніше обстрілюють. Нині обласна влада й уряд підтримують будівництво повноцінних укриттів, створення умов для відновлення очної освіти саме тут. Рівень ризику в Лозівській громаді помірний, а це означає, що він не відрізняється від деяких громад у Дніпропетровській, Вінницькій, Полтавській та інших областях», — пояснила пані Надія. На думку представниці МОН, повноцінні укриття сприятимуть відновленню очного навчання на Харківщині.

Нагадаємо, щоб відстояти право навчатися у рідних школах, діти з батьками запустили в соціальних мережах флешмоб «НІ наказу № 850 МОН». У своїх дописах і відеороликах вони просили міністра освіти й науки Оксена Лісового не закривати шкіл, а натомість дати змогу навчатися онлайн з однокласниками, поки триває війна й усі не зможуть зібратися разом. 

Читайте також

Total
0
Share