Зранку 12 грудня у мережі Kyivstar стався технічний збій. Через це у частини абонентів пропав зв‘язок та інтернет. Сайт оператора станом на 13:00 досі не працює.
Чому так сталося?
Мережу зв’язку атакували хакери, внаслідок чого стався технічній збій. Це підтвердила у пресслужба компанії.
Наразі правоохоронці та спеціальні державні служби працюють в офісі компанії: фіксують обставини та наслідки хакерської атаки.
Станом на 13:46, персональна інформація користувачів сім-карток «Київстару» — у безпеці.
«Найважливіше, що станом на зараз персональні дані абонентів не скомпрометовані. Ми щиро перепрошуємо за тимчасові незручності та дякуємо за розуміння. Наша команда обов’язково надасть компенсацію тим абонентам, які не мали зв’язку або не могли скористатися нашими сервісами», — додала пресслужба.
Коли зв’язок можуть відновити?
Мінінфраструктури сподівається, що мобільна мережа «Київстар» відновить роботу за кілька годин. Про це сказав віцепрем’єр-міністр Олександр Кубраков на зустрічі команди Мінінфраструктури з медіа у Києві, повідомляє кореспондент LIGA.net.
Разом з тим, гендиректор «Київстар» Олександр Комаров сказав, що «поки терміни відновлення сервісів остаточно не зрозумілі».
Проблеми з внутрішнім роумінгом
Проблема зі зв‘язком вплинула на національних роумінг: люди не можуть скористатися зв‘язком інших операторів, бо мережа не може передати їм інформацію про своїх абонентів. Про це повідомила пресслужба Мінцифри журналістам LIGA.net.
Нагадаємо, національний роумінг Vodafone, Київстар і lifecell запустили у березні 2022 року. Про всяк випадок, залишимо інструкцію, як перемкнутися на мережу іншого оператора.
1. Вимкніть у налаштуваннях смартфона автовибір мережі:
на Android: Налаштування — Мобільна мережа (чи Підключення) — Оператор
на iOS: Параметри — Стільникові дані — Вибір мережі
2. Знайдіть і оберіть доступну мережу: Vodafone UA чи LIFECELL
3. Якщо зареєструватися не вдалось, спробуйте ще раз або виберіть іншу мережу.
4. Після підключення, перевірте, чи можете зробити виклик, відправити SMS або зайти в інтернет.
Важливо: раз на день намагатись повернутись (підключитись) до мережі свого оператора. Вручну або увімкнувши автовибір мережі.
Тарифікація зберігається відповідно до тарифного плана вашого оператора. Утім, підключення національного роумінгу спричиняє значне навантаження на мережі операторів. Відтак, це може впливати на якість роботи деяких послуг.
«На нашому боці послуга працює коректно. Принаймні бачимо абонентів lifecell, зареєстрованих у нашій мережі за допомогою послуги національного роумінгу. Так само, абоненти Vodafone можуть реєструватися в мережі іншого оператора, наразі це також тільки мережа lifecell», — повідомила компанія Vodafone у своїх соцмережах.
Що робити абонентам, якщо все ж відсутній зв‘язок?
ДСНС рекомендує піти до найближчого об‘єкту, де є стаціонарний телефон або радіозв‘язок. Також Wi-Fi є у пунктах незламності.
Екстрені номери 101, 102, 112 працюють у штатному режимі, написав міністр внутрішніх справ Ігор Клименко.
Він додав: якщо потрібно зв’язатися з рідними або викликати екстрені служби, можна звернутися до найближчого управління поліції або пожежно-рятувальної частини. Також допомогти можуть нацгвардійці, прикордонники, правоохоронці, які несуть службу у населених пунктах та на автодорогах.
Що з роботою інших операторів?
Через збій «Київстару» збільшилося навантаження на систему платежів Vodafone. Через це можуть бути затримки із зарахування коштів на баланс, а також можуть виникати помилки на платіжних сторінках при спробі поповнення.
Друзі, через велике навантаження на наші канали обслуговування сьогодні у декого з вас можуть бути обмеження у використанні цих каналів. При цьому з мобільними послугами все гаразд, мережа працює як зазвичай, не переживайте.
— Vodafone Ukraine (@Vodafone_UA) December 12, 2023
Оновлено. Lifecell зазначив, що його мережа працює стабільно, проте можуть виникнути труднощі з поповненням рахунку, активацією sim-картки для нових абонентів, а також у роботі сайту та застосунку.
Як технічний збій у мережі «Київстару» вплинув на сервіси та бізнеси?
«ПриватБанк» попереджає про нестабільну роботу деяких терміналів, які використовують мобільний зв‘язок «Київстар».
«Для загального розуміння, деяка частина усіх банків, банкоматів та POS-терміналів працює на мобільних картках. Тобто у POS-терміналі стоїть мобільна картка. Для тих терміналів, які працюють на мобільних картках “Київстару”, звісно, ця проблема впливає на їх роботу», — пояснив речник банку Олег Серга в коментарі hromadske.
Деякі банкомати також використовують мобільний зв‘язок, але таких у мережі банкоматів «Приватбанку» до 5%. Тож проблеми у «Київстарі» майже не вплинули на роботу банкоматної мережі, додав речник.
Міські сервіси
У Львові, Запоріжжі та Сумах збій в роботі мобільного оператора вплинув на вуличне освітлення. Лінії довелося вимикати вручну.
«На виїзді працювало 8 бригад, якім необхідно було здійснити відключення більш ніж на 300 підстанціях», — повідомила пресслужба КП “Міськсвітло” у Сумах.
Також у Сумах тимчасово вийшла з ладу система оповіщення.
Оновлено. Також система оповіщення про тривогу не працює в низці населених пунктів Київщини. Зокрема, у Бучі, Ірпені, Вишневому, Березані, Сквирі, Вжищеві, Таращі, Володарці та Гірській територіальній громаді (бОриспільській район). Про це повідомив очільник Київської ОВА Руслан Кравченко.
Понад те, у Борисполі та ще в 75 населених пунктах є точкові відключення сирени. Там повідомлення про повітряну тривогу дублюють іншою системою оповіщення.
Чернівецька міська рада попередила про можливі труднощі з оплатою через валідатор,якщо почувати проїзд банківською карткою.
«Поїздки реєструватимуться, але гроші за проїзд буде списано лише після відновлення роботи мережі», — додали в міськраді. При оплаті іншими способами труднощів бути не повинно.
Компанія ДТЕК та Рівненська міська рада повідомили, що не працюють номери гарячих ліній, які обслуговує мережа «Київстар».
А що у Харкові з роботою ліхтарів?
Зовнішнє освітлення працюватиме в автономному режимі. Увімкнення та відключення — за графіком, розповіли в пресслужбі міськради.
Якщо на якихось вулицях не працюватимуть ліхтарі, повідомляйте за телефонами: (057) 700-50-37 або (057) 700-50-39.