41 маніпулятивний матеріали з 1379 публікацій найпопулярніших медіа й політиків Харкова зафіксували 15-19 листопада аналітики проєкту INFOCRIME Kharkiv.
Показники маніпуляцій дорівнялися травневим. Так, протягом 24-28 травня експерти зафіксували 47 замовних матеріалів.
І загалом на кінець листопада кількість публікацій зменшилася. Для порівняння: 1–5 листопада перевірено 1706 новин, 8-12 листопада — 1708. Можливо, це пов’язано ще й з цим, що після виборів топ-10 харківських медіа змінився*.
Лише чверть матеріалів з проаналізований публікацій стосувалася політики як місцевої, так загальноукраїнської. Перевага бізнес-напрямку можна пояснити ще й наближенням так званої «чорної пʼятниці» та передноворічними святами.
Що стосується політики, то серед загальноукраїнських політиків знову рекламу замовляли представники партії «Наш край». Їхня риторика стосувалася, як і в попередні періоди моніторингів, критики дій влади в боротьбі з пандемією та комунальних тем. Немаркована реклама містить конспірологічні теорії, на кшталт:
Аналогічна джинса вийшла й на іншому регіональному інформаційному ресурсі. Що цікаво — матеріал не містив жодної згадки про Харківську область:
Також експерти виявили сюжет з ознаками замовлення, що стосувався «Великого будівництва»:
“Большое строительство” продолжается – в Старом Салтове открыли амбулаторию
Місцеві політики маніпулювали найменше — 12,2% від загальної кількості подібних публікацій. Експерти знайшли кілька комплементарних опитувань на користь мерії.
*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Редпост», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів – «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків, а також сторінки в Фейсбуці нардепа Олександра Фельдмана, нардепки Юлії Світличної, депутата міськради Андрія Лесика, екс-нардепа і екс-кандидата в мери Харкова Михайла Добкіна, секретаря міськради і кандидата в мери Харкова Ігоря Терехова, депутата міськради Анатолія Родзинського, екс-нардеп Євгенія Мураєва, депутата міськради Дмитра Булаха, бізнесмена, блогера і екс-кандидата в мери Юрія Сапронова.
Читайте більше новин про маніпуляції, фейки і «джинсу» в харківському медіапросторі на нашій сторінці у Facebook:
“Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністе́рства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії”