Виборчий процес у Харкові: політична «джинса» зашкалює

З 27 вересня по 1 жовтня аналітики проєкту INFOCRIME Kharkiv перевірили 1818 публікацій найпопулярніших медіа Харкова й зафіксували 78 маніпулятивних матеріали. Більше половини з них, 46, спрямовані на користь або проти політиків.

Найбільше «джинси» на цьому тижні експерти зафіксували на користь кандидата в мери Харкова і виконуючого обов’язки міського голови Харкова Ігоря Терехова. Він фігурував у 32 публікаціях, що склало 82% від усієї політичної «джинси».

Спектр того, на чому піарився Терехов — неймовірно широкий. Він і відкривав «Ночі науки», і зустрічався з партнерами «Картки харків’янина», і розповідав про День міста і говорив з дітлахами про Голокост, і підтримував турнір з рукопашного бою, і зустрічався з послом Італії.

Окрема увага на цьому тижні приділялась висуненню Терехова кандидатом в мери Харкова.

Спочатку з’явилися новини про те, що «Блок Кернеса» висунув Терехова на посаду міського голови. У них підкреслювалося те, що Терехов — прямий наступник Геннадія Кернеса, колишнього мера Харкова, який в 2020 році помер від коронавірусу.

(скріншот: АТН)

Після того з’явились новини про те, що ТВО міського голови зареєструвався як кандидат. У них, знову ж таки у компліментарному стилі, розповідалось про висунення Терехова. Про інших кандидатів в матеріалах не було ані слова.

(скрнішот: Мой Харьков).

У конкурента Терехова за посаду міського голови Харкова, Михайла Добкіна також вийшли «джинсові» статті на цьому тижні, але на порядок менше — три, що склало 7,7% від загального обсягу політичної «джинси».

У першому тексті Добкін заявляє, що фінансування освіти і медицини в місті знаходиться на недостатньому рівні і говорить про те, що такий підхід треба змінювати.

(скріншот: Вечерний Харьков)

Друга новина присвячена тому, що Добкіна підтримав місцевий осередок «Опозиційної платформи–За життя». Третя — про те, що Добкіна підтримав депутат міськради від «Опозиційної платформи–За життя» Анатолій Родзинський.

Ще по одній новині вийшло на користь Юлії Світличної, Євгена Мураєва, Антона Гєращенко і співголови партії «Наш край» Олександра Мазурчака.

Окрім політичної була на цьому тижні і комерційна «джинса. Компанії «Алло», «Нова пошта», Samsung, Макдональдс, ТРЦ «Французький бульвар», а також бізнесмен Олександр Ярославський фігурували у компліментарних матеріалах з ознаками замовності, які не мали жодного маркування як рекламні.

Також були присутні і інші види маніпуляцій — так кандидатка в мери Харкова Аліна Мустафаєва заявила в своєму Facebook, що обшуки в пов’язаній з ній компанії — це тиск на неї, як на кандидата. На момент обшуків (ранок 28 вересня) вона ще не балотувалась, бо подала документи тільки ввечері того ж дня. До того ж обшуки проводило НАБУ, яке ніяк не підпорядковується місцевій владі, що прямо протирічить словам Мустафаєвої: «Давление на кандидата в мэры Харькова видимо является нормой для местной власти».

Проти іншого кандидата в мери, Ігоря Терехова, активно висловлювалась Яніна Соколовська, політична експертка і активна учасниця ефірів на російському телебаченні, яка занесена в базу «псевдосоціологів» видання «Тексти».

Соколовська покладає вину за сплеск захворюваності на коронавірус у Харкові особисто на Ігоря Терехова, замовчуючи про те, що захворюваність восени 2021 року зростає по всій країні.

*До вибірки потрапили усі матеріали 10 інтернет-сайтів (Status Quo, «ВГороде», «057.ua», «Вечерний Харьков», «Об`єктив», «АТН» «Город Х», «Мой Харьков», Newsroom, Kharkiv.Today), усі матеріали чотирьох телеканалів — «7 канал» (програма «Харьковские известия»), Simon, «АТН», UA.Харків, а також сторінки в Фейсбуці нардепа Олександра Фельдмана, нардепки Юлії Світличної, депутата міськради Андрія Лесика, екс-нардепа і кандидата в мери Харкова Михайла Добкіна, секретаря міськради і кандидата в мери Харкова Ігоря Терехова, депутата міськради Анатолія Родзинського, екс-нардепа Євгенія Мураєва, депутата міськради Дмитра Булаха, бізнесмена, блогера і екс-кандидата в мери Юрія Сапронова. Період моніторингу — 27 вересня по 1 жовтня 2021 року.

Читайте більше новин про маніпуляції, фейки і «джинсу» в харківському медіапросторі на нашій сторінці у Facebook:

“Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністе́рства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії”

Читайте також

Total
0
Share