Більше ніякого сексизму в рекламі: розбираємо новий закон

10 вересня Рада прийняла в другому читанні закон, що забороняє сексизм і вводить відповідальність за сексуальну дискримінацію чоловіків і жінок у рекламі. Законопроект №3427 підтримали 307 нардепів.

А що, хіба до цього сексизм в рекламі був легальний?

Стаття 8 закону «Про рекламу» прямо забороняє дискримінацію за різними ознаками, у тому числі й статевою. Але стаття не деталізує, що може вважатися сексизмом.

Прийнятий закон детально описує поняття діскрімінаціонної реклами. Нею може вважатися будь-яка реклама, в якій стверджується про перевагу однієї статі над іншою, використовуються частини тіла виключно як сексуальні об’єкти.

Крім того, закон забороняє використовувати в рекламі сцени насильства за статевою ознакою та натякати на секс звуками, словами або зображеннями, якщо вони не належать до рекламованого продукту. Всі ці вимоги не відносяться до соціальної реклами.

І що, творців такої реклами оштрафують?

Все залежить від типу порушення: оштрафувати можуть як замовників, так і виробників і розповсюджувачів сексистської реклами. Заплатити доведеться п’ятикратну вартість реклами, зазначену в договорі на її поширення.

Якщо вартість реклами встановити не вдасться, штраф складе 1 700 гривень.

Куди скаржитися на сексистську рекламу?

У Державну службу з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів. Якщо дискримінацію ви виявили в оголошенні про прийом на роботу, то скаржитися потрібно в Держслужбу з питань праці.

 

 

 

 

Читайте також

Total
0
Share