Рецепт харківської «джинси»: трохи бізнесу, трохи політики
Топ-5 харківських медіа змінився, але топ тем – не дуже. Кримінальні і надзвичайні новини, а також історії про ДТП найчастіше з’являються в стрічках харківських онлайн-медіа. Пандемія коронавірусу і соціалка – також в трійці найпопулярніших тем харківських онлайн-ЗМІ.
Такі результати моніторингу ІМІ ключових тем в новинах найпопулярніших онлайн-медіа регіону (057.ua, SQ, Вечерний Харьков, ВГороде.Харьков, Об’єктив). Також під час моніторингу з 2 по 6 листопада досліджувалася кількість матеріалів із ознаками замовності.
Найбільш різноманітний контент мають «Вечерний Харьков» і медіагрупа «Об’єктив». На противагу решті, журналісти цих двох медіа Харкова писали ще й про міжнародні новини, а «Об’єктив» багато уваги приділяв спорту, розвагам і новинам про ООС. А ось ВГороде.Харків обмежив свій контент, не взявши до уваги п’ять з 12 тематичних категорій: спорт, ООС, права людини, екологію і міжнародні новини. Варто зазначити, що і в інших медіа жодного матеріалу про права людини й екологію за час моніторингу опубліковано не було.
Кримінал і надзвичайні новини займають майже 32% від загальної кількості контенту харківських онлайнових медіа. Ці теми переважають у чотирьох з п’яти аналізованих ЗМІ, лише журналісти ВГороде написали більше про пандемію. Більше третини текстів (37%) 057.ua і SQ були про автотрощі, пожежі й насильство. Здебільшого це були статті на основі повідомлень пресслужб поліції і ДСНС, як наприклад, «Харьковские полицейские устанавливают обстоятельства инцидента в Немышлянском районе города» (057.ua).
Проте трапляються й справді «надзвичайні» новини, як от «Верблюды воруют урожай у жителей сел на Харьковщине» (SQ)
Моніторинг виявив приблизно однакову частку новин про пандемію і соціалку (20,4% і 19,4% відповідно). У висвітленні коронарусної теми деякі ЗМІ вдавалися до гучних заголовків: «Забашта: “Если в Харькове не откроют больницы, пациенты будут лежать в скорых”» (Вечерний Харьков) або «Ситуация превращается в катастрофическую: Минздрав требует отдать 50% коек в Харьковской области больным COVID-19» (ВГороде.Харьков).
Що стосується політичних і бізнесових новин, то крім журналістських матеріалів, у цих категоріях найчастіше, порівняно з рештою, траплялися ті, що мають ознаки замовності.
Якщо поділити ці матеріали на комерційну та політичну «джинсу», то очікувано (адже вибори скінчилися) переважає перша — 58% (21 стаття) до 42% (15 статей) від загальної кількості матеріалів із ознаками замовності. Лідером за кількістю політичного замовного контенту є «Вечірній Харків» — 15 таких публікацій. 13 із 14-ти статей на політичну тематику з ознаками замовності присвячені «Блоку Юлії Світличної» або самій екс-голові Харківської облдержадміністрації. Тут переважно йдеться про перемоги цієї партії на місцевих виборах у районних центрах Харківської області, а основним джерелом інформації є особиста сторінка Світличної.
Політичну «джинсу» публіковали й на 057.ua. Власне, це один замовний матеріал такої тематики — «Ростов – не гумовий: у РНБО закликали Тупицького подати у відставку». Решта — комерційна джинса, за кількістю якої видання лідирудує в рейтингу харківських «джинсарів».
Комерційна «джинсу» випускали також SQ и ВГороде.Харьков, а от «Об’єктив» дотримувався журналістських стандартів у цьому пункті. Загальне співвідношення замовних матеріалів до загальної кількості статей виглядає так.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.