Говоримо з Романом Боднаром, засновником мережі закладів піци на дровах «LА П’ЄЦ», як приготувати свою власну справу на досвіді. Адже працювати 365 днів на рік та легко масштабуватись — питання правильного поєднання складників та порад від «піцмайстра», який знає, як.
Інгредієнт 1. Підприємництво вимагає постійного навчання та досвіду.
«Рік пішов на розбір, що і як працює, якби не було попереднього досвіду можна було б не вистрілити». Починати щось з нуля — максимально складно, потрібно мати мінімальне розуміння конкретного ринку, знань з економіки, підприємництва, маркетингу. Бажано за плечима спробувати себе в чомусь ще, розуміти як вести справи та бути структурованим.
Інгредієнт 2. Команда — найголовніше.
Побудувати команду і на кухні, і в доставці і в кол-центрі, щоб самому не стояти біля печі і не гасити усі пожежі від браку структури відповідальних та необхідної кількості персоналу. «Завжди може статись історія, коли людина може випасти і знайти швидко іншу і навчити її всьому неможливо». Потрібно прораховувати набагато кроків наперед. Має бути оптимальна кількість людей, щоб, якщо хтось вилетить, то нічого з бізнесом не сталось.
Інгредієнт 3. Вісімдесят тисяч доларів.
Ніколи не шкодувати коштів на якісні юридичні послуги, інакше доведеться втратити в десятки разів більше. «Ми підписали договір про оренду не з прямим власником, а через структуру, яка надавала послуги і не повністю детально розібрали усі пункти. Згодом нас попросили звільнити приміщення. І коштувало нам це 80 000$ витрат, які ми вклали в капітальний ремонт». Так, бізнес — це і про велику кількість папірців, в яких не варто помилятись.
Інгредієнт 4. Ви ж просто можете.
Як тільки ви стаєте успішними, виникають нові проблеми. «Орендодавці хочуть підняття плату, як приклад, лише тому, що ви ті, кому на локації вдалось реалізуватись. І доводиться йти на ультиматум працювати ще більше, аби собі це дозволити. Бо сума вкладень і роботи реклами над закладом і ремонту приміщення, і клієнти коштують дорожче».
Інгредієнт 5. Технології та підрядники.
Максимально важливо мати зручний сайт і за потреби додаток. Так ваші клієнти стають ще ближчими до вас. Чим легше здійснити покупку, тим частіше будуть залишатись з вашим брендом. А ще серйозно поставитись до підрядників, адже, якщо вони виявляться ненадійними, то доведеться усе робити з нуля.
Інгредієнт 6. Маркетинг.
Маленький стартап без стратегії і досвіду закриється через рік — необхідно будувати плани на роки та постійно змінюватись. «Ми вклали шалені гроші в рекламу, вигадували надзвичайні знижки та акції, щоб обійти конкурентів. І прийшов той момент, коли ми просто не змогли справитись з трафіком. Тоді вирішили трохи призупинитись і більше вкладатись в обробку тих клієнтів, які з’явилися, щоб вони ставали нашими постійними користувачами. Важливо і залучати нових, але ще важливіше аби залишались ті, хто вже з вами».
Інгредієнт 7. Затопило!
Проблеми, які від вас не залежать також потрібно прораховувати. У наших реаліях часто буває, що можуть неочікувано вимкнути світло або ж у старих районах міст затоплення підвальних закладів. «Нам це питання легше, бо ми робимо піцу на дровах, але також наперед є генератор на такі випадки. А в одному цокальному приміщенні під час сильних злив нас затопило водою по коліна. Але ми максимально орієнтована на клієнтів компанія і ми зробили все, що було замовлено наперед, а одночасно викачувалась вода і потім на дві години був закритий заклад — це єдиний раз, коли ми не працювали стільки часу».
Інгредієнт 8. Людський фактор.
«Ми маємо акцію, що, якщо наша доставка запізниться на одну хвилину, то ми подаруємо піцу безкоштовно. І були такі випадки, коли люди спеціально не вчиняли нашому кур’єру двері». Потрібно прораховувати ризики, чи зможете ви їх покрити та чи варто на них йти. Клієнти завжди різні і нормально шукати способи збільшити їхнє коло, але ви повинні гарантувати виконання умов, які обіцяєте і реалістично реагувати на реакцію, яку можете отримати.
Інгредієнт 9. Благодійність vs банкрутство.
Потрібно розуміти власні можливості. Так, реакція клієнтів може бути непередбачувана. У часи суспільних викликів, чи це революція, чи епідемія, бізнес також робить свій внесок у допомогу. І, на жаль, кожен має власну мотивацію для цього. Це може сприйматись як піар-акція і попри серйозні витрати вас можуть хейтити. Головне — правильно прокумунікати вашу позицію, розуміти особисто для чого ви це робите і не відходити від обраного шляху. Або не братись, якщо знаєте, що це стане для вас трагедією.
Інгредієнт 10. Працювати на помилках.
Пробувати опрацьовувати те, що не можеш, щоб знати, як підходити до цього в майбутнього. Можна довго прописувати і говорити собі, що колись, а не зараз, але, якщо взяти і постаратися зробити, то наступного разу піднімаєш свій мінімум можливостей і реагуєш більш якісно на виклики. Все як у спорті — працювати над собою щоденними тренуваннями та нарощувати м’язи.
Піца вийде ще смачнішою, якщо у вас буде наставником піцмайстер з досвідом.
«LА П’ЄЦ» пропонує вам відкрити власний бізнес і допомагати вам на кожному кроці становлення, повністю передати готовий робочий рецепт та підтримати усі стадії приготування. На сьогодні мережа доставки піци на дровах «LА П’ЄЦ» гарантує отримувати середньомісячний чистий прибуток від 356000 грн в місяць уже за перший рік відкриття. Для цього вони мають франшизу з готовими сучасним сайтом, мобільним додатком, власним call-центром та величезну порцію досвіду, з яким готові поділитися з майбутніми партнерами.
Якщо ви давно мрієте мати прибуткову справу з гарантованим доходом, побудованим під ключ концептом і дружньою підтримкою, читайте більше інформації та дзвоніть за вказаними контактами.