Чи дійсно метрополітен збіднів через бажання пасажирів заощадити?

16 жовтня під час сесії міськради мер Харкова Геннадій Кернес заявив, що збитки комунального підприємства «Харківський метрополітен» збільшились через масові поповнення проїзних карток напередодні подорожчання тарифу (бо це дозволяло пасажирам користуватися «підземкою» за старими цінами до закінчення балансу на картці). 

Так відповів міський голова на питання позафракційного депутата Ігоря Черняка щодо причини подорожчання послуги. Ми перевірили, чи відповідає це твердження дійсності.

Меседж: Підвищення тарифу з п’яти до восьми гривень не допомогло зменшити витрати, оскільки перед цим пасажири масово поповнювали проїзні картки та продовжували їздити за старою ціною до наступного поповнення.

Висновок: маніпуляція.

Деталі

На сесії депутати проголосували за виділення з міського бюджету 181,3 мільйона гривень на будівництво метро. З них 3,3 мільйона — на фінансову допомогу підприємству. Під час розгляду цього питання Черняк поцікавився у Кернеса, чому збитки виросли попри збільшення ціни проїзду з п’яти до восьми гривень. На що голова відповів:

«Я тебе объясняю: потому что вы (пассажиры — ред.)много билетов выкупили! Когда мы разрешили пополнять карточки (чтобы ездить по старой цене после подорожания — ред.), много пополнили карточки. Из-за этого выросли убытки. Это все из-за этих карточек. Сейчас уже почти установлены все валидаторы для единого билета и все будет работать».

Ми писали про те, як змінились доходи транспортних КП міста за пів року. Так, метрополітен посів перше місце серед неприбуткових підприємств. У 2018-му, коли тариф збільшився на гривню, «підземка» втратила 27 мільйонів гривень за першу половину року, у 2019-му, коли ціна виросла на три гривні, — понад 54 мільйони.

Інфографіка: «Харківський антикорупційний центр».

Аналіз

Даних про кількість та загальну суму поповнень перед подорожчанням немає у відкритому доступі. Аби їх дізнатися, ми відправили до КП інформаційний запит. Після отримання відповіді від комунальників, ми доповнимо статтю. 

Попри відсутність цієї інформації, ми все ж можемо перевірити твердження Кернеса, проаналізувавши фінансову звітність КП за перше півріччя 2019 року. Згідно з документом, доходи метрополітену, зокрема, надходження за користування транспортом, дохід від реклами тощо, перевищили очікуваний результат приблизно на 25%. Таким чином, КП отримало додатково понад 148 мільйонів гривень

Так, видатки підприємства також перевищили запланований показник на три мільйони гривень і склали 800 мільйонів 454 тисячі гривень. Проте не можна стверджувати, що на фінансове становище «підземки» негативно вплинуло бажання громадян заощадити, адже після підвищення цін харківське метро заробило більше грошей, ніж планувало у бюджеті на перший квартал 2019 року. Отже, Геннадій Кернес маніпулює інформацію, наголошуючи на цьому аспекті. 

Читайте також

Total
0
Share