«Сьогодні школа — це місце, де дітям нецікаво навчатися», — Інна Совсун

Зміна влади — зміна вектора розвитку чи ні? Редакція «Накипіло» розбиралася в реформі освіти разом з народною депутаткою Інною Совсун.


Місце, де буде цікаво вчитися

На думку народної депутатки, попереднє Міністерство освіти і науки занадто концентрувало увагу на створенні фізичного простору школи, а не на вчителях. Хоча саме від педагогів залежить успішність майбутньої реформи. Зараз зарплата вчителя залежить значною мірою від викладацького стажу, а не кваліфікації, тому молоді педагоги не вмотивовані працювати в школах. Вихід — змінити підходи до нарахування зарплат і провести загальну процедуру акредитації та сертифікації вчителів. Це має допомогти найкваліфікованішим та відсікти найслабших вчителів:

«Треба убезпечити дітей від тих, хто не має хисту до викладання». 

Народна депутатка сподівається, що найближчим часом закон буде проголосований у другому читанні. 

«Сьогодні школа — це місце, де дітям нецікаво навчатися та розвиватися, — заявляє Інна Совсун, — там є багато проблем, які треба вирішувати».

Реальна альтернатива університетам

Наша співрозмовниця підтримує тезу міністерки освіти і науки України Ганни Новосад про необхідність збільшити частку вступників до закладів професійної освіти. 

«Треба подолати стигму, що це освітній шлях для тих, кому не пощастило вступити в університет», — упевнена спеціалістка.

У цьому має допомогти створення багатопрофільних навчальних центрів. За розрахунком Інни, вже за чотири роки багатопрофільні професійні навчальні центри почнуть приймати студентів. 

Конкуренція вишів

Бюджет Великобританії може дозволити фінансувати приблизно сотню університетів. у той же час в Україні їх майже 300. Така кількість вищих навчальних закладів спричиняє відсутність конкуренції між студентами за вступ. Через це студенти не надто поціновують свою вищу освіту.

«В університет приходять люди, які не цінують того факту, що потрапили в нього. Вони не вмотивовані й не хочуть навчатися. Ці студенти не доклали жодних зусиль, щоб вступити в університет», — підсумовує негативну тенденцію пані Інна. 

Народна депутатка вважає, що в інститутів та університетів немає мотивації підвищувати якість викладання. Зараз обсяг фінансування залежить не від якості навчання, а від кількості студентів. Тому освітяни не вважають за потрібне відраховувати найслабших студентів.

Інна Совсун наголошує також на необхідності боротися з плагіатом у наукових роботах викладачів. Це, на її думку, допоможе створити в університетах доброчесне дослідницьке середовище.


Цей матеріал підготовлено в рамках Програми міжредакційних обмінів за підтримки Національного фонду на підтримку демократії NED

Читайте також

Total
0
Share