Тереза Кроуфорд: «Компанії мають бути “хорошими громадянами”»

Тереза Кроуфорд з США має понад 16 років досвіду роботи, проживання та навчання у міжнародних середовищах (Європа, Африка, Північна Америка). Вона чудово розуміється на стратегії та розвитку бізнесу в некомерційному секторі. Тереза була гостею фестивалю Plan B, де ми змогли поговорити з нею про соціальний бізнес, методи його розвитку та про те, як можна залучити бізнес до фінансування соціальних ініціатив.

Про соціальний бізнес

Мені здається, що я була пов’язана із соціальним бізнесом все своє життя. Перша організація, в якій я працювала, була інтернет-провайдером. Наша діяльність постійно розвивалася і одного разу ми продали компанію Словенії за 20 мільйонів. Так нам вдалося створити фундацію, яка тепер надає гранти. Спочатку ми пустили на гранти три мільйони, і зараз в середньому на них витрачається 200 тисяч євро на рік. Ми підтримуємо дуже різні проекти: це може бути й футбольна ліга з роботів для дітей, мейкерські проекти та інше.

Соціальний бізнес та гроші

Соціальний бізнес може бути прибутковим. Наприклад, я працювала з командою, яка хоче організувати спортивний фестиваль. Ми дійшли до такого ідеального варіанту: щось має бути безкоштовним, а щось – платним. Гроші з платних активностей підуть на підтримку фестивалю, купівлю устаткування й таке інше.

Як залучити бізнес спонсорувати соціальні проекти

Зазвичай, компанії інвестують гроші в проекти, що будуть для них вигідними. Наприклад, по всьому світу це інвестиції в сиротинці, школи – тобто у щось, що створить хороший імідж цим компаніям. Їм не вигідно робити те, що не буде помітним.

Треба шукати компанії, з якими ви працюєте в одній сфері. Якщо вам потрібна допомога в будівництві будинку, ви можете залучити компанію зі сфери будівництва. Дуже хорошим варіантом є залучення робітників компаній. Наприклад, можна домовитися, аби їхні працівники приходили хоча б раз на тиждень і читали з дітьми, або займалися іншими вашими проектами.

Чи може сучасний бізнес бути соціально безвідповідальним?

Зараз, аби компанія вважалася успішною, вона має також бути “хорошим громадянином”. Компанія не може забруднювати воду або експлуатувати своїх робітників. Особливо це актуально для молодих людей, тому що навряд чи вони куплять щось у компаній з поганою репутацією. Наприклад, якщо говорити про моїх дітей, коли в них є вибір купити щось у хорошої компанії, яка не шкодить довкіллю, і купити у поганої компанії – вони оберуть хорошу, навіть якщо це буде трохи дорожче.

Як Україні слід розвивати соціальний бізнес

Я вважаю, найкращими для України будуть такі проекти, де люди роблять щось для себе. Дуже важко шукати гроші та гранти, тому, якщо ви робите щось для себе, треба якось обходитися без зовнішньої підтримки. Я вважаю, що для України це також буде працювати, не треба від когось залежати.

Що мені подобається у Plan B, так це те, що тут люди не почуваються самотніми. Вони можуть знайти однодумців, можуть трохи поскаржитись та обмінятися досвідом. Це надзвичайно гарне місце для натхнення, тому що ви однозначно дізнаєтесь щось нове.

Подписывайтесь на наш канал в Telegram, чтобы быть в курсе свежих новостей.

Читайте також

Total
0
Share